Oferta badawcza
ABI PASAD:
- oferuje realizację badań w pełnym cyklu badawczym (od projektu do raportu końcowego) w zakresie badań ilościowych, jakościowych i badań ze źródeł wtórnych (desk research)
- wykonuje badania jednorazowe (ad hoc) lub powtarzalne w formie okresowego monitoringu analizowanych zjawisk i grup społecznych (na próbach reprezentatywnych i celowych)
- realizuje badania na obszarze całego kraju bądź w wybranych regionach
- sporządza raporty i pogłębione analizy z badań, które poza częścią opisowo-interpretacyjną zawierają aneks tabelaryczny z wykresową i kartograficzną ilustracją wyników
- przygotowuje we współpracy z wybitnymi ekspertami specjalistyczne analizy branżowe, które diagnozują aktualną sytuację w badanej branży oraz zawierają wiarygodne prognozy rozwoju sektora i/lub produktu.
ABI PASAD proponuje także wykonawstwo częściowe badań:
- opracowanie projektu kwestionariusza ankietowego
- stworzenie scenariusza do FGI
- dobór prób badawczych
- szkolenie koordynatorów regionalnych i ankieterów
- przeprowadzenie badań pilotażowych
- realizację badań terenowych (wywiadów kwestionariuszowych, spisów z natury, ankiety audytoryjnej itp.)
- kodowanie ankiet i wczytywanie danych do komputerowej bazy danych
- przetwarzanie danych i analizy statystyczne
- opracowywanie raportów na podstawie danych dostarczonych przez Klienta
Specjalizacja
ABI PASAD specjalizuje się w badaniach rynku dóbr konsumpcyjnych (sektor FMCG), rynku budowlanego, rynku usług finansowych i bankowych. Od 1993 r. jesteśmy głównym wykonawcą badań rynkowych dla wydawnictwa Bauer, wydającego w Polsce 30 tytułów prasowych.
Wykonujemy także stały monitoring rynku prasowego w Polsce.
Metody badawcze
Badania ze źródeł pierwotnych:
- badania ilościowe – dostarczają mierzalnych informacji umożliwiających odniesienie wyników do całej populacji; ABI PASAD wykonuje między innymi:
- indywidualne wywiady kwestionariuszowe,
- ankiety telefoniczne,
- ankiety audytoryjne,
- copy tests (pre-, between- i posttest),
- ankiety pocztowe,
- ankiety prasowe,
- wywiady w domu klienta (in-home test).
- badania jakościowe – dostarczających informacji pozwalających: zrozumieć zachowania nabywców indywidualnych i instytucjonalnych; ABI PASAD wykonuje między innymi:
- pogłębione wywiady indywidualne (IDI),
- zogniskowane wywiady grupowe (FGI),
- eksperymenty i obserwacje,
- techniki generowania pomysłów – grupy twórcze, wykorzystujące syntetykę i burzę mózgów.
Badania ze źródeł wtórnych (desk research) – zebranie i analiza danych z GUS, instytucji i organizacji branżowych, instytutów naukowych agencji rządowych także danych niepublikowanych i pochodzących z trudnodostępnych źródeł.